Posted on

Suzuki Samurai

“Cotet”, “cuib de berze”, ” caruta cu motor” si multe altele sunt denumirile pe care le-a primit Suzuki Samurai de la diferite persoane. Bineinteles, cunoscatorii la auzul acestor cuvinte schiteaza un zambet cu subinteles. Ei stiu ca cei care au deschis gura si au pronuntat acele cuvinte nu au nici cea mai mica idee despre ce vorbesc .

In primul rand Suzuki Samurai nu este un vehicul destinat tuturor categoriilor de oameni cum este Dacia Logan de exemplu, o masina de toata-ziua, cine detine un Samurai este fie vanator, fie pasionat de off-road, fie sta intr-o zona muntoasa si greu accesibila.

Normal, ca la orice exista alternative, insa alternativele nu sunt noile generatii de SUV-uri ( VW TUAREG, SUBARU FORESTER, BMW X6, MERCEDES ML si asa mai departe ),ele sunt tot jeep-uri ce au cativa ani buni vechime, printre ele se numara Nissan Patrol, Land Rover Defender, Toyota Land Cruiser.

Dar de ce o mare parte din lume inclina spre Samurai? Raspunsul este relativ simplu, exista doar doua modele de motoare de 1000 cmc , respectiv 1300 cmc benzina ( exista si o varianta 1.9 diesel aparuta dupa 2000 dar care nu este prea reusit ), care consuma putin si sunt ieftine de intretinut, alaturi de impozite anuale mici datorita marimii modeste a motorului in ceea ce consta capacitatea cilindrica. Inca un avantaj pentru unii/dezavantaj pentru altii sunt dimensiunile reduse, care permit masinii sa se strecoare fara mari probleme prin padure si sa evite obstacole. Pe de alta parte, dimensiunile modeste ofera spatiu limitat in interior, chiar daca detine 4 locuri, pe teren accidentat, persoanele nevoite sa stea in spate vor avea parte de un discomfort maxim.

Zdruncinari, zgomot puternic de motor,rasuciri rapide ale volanului, frane bruste, turatie, noroi, zgarieturi, lovituri fac parte din meniul unui Samurai cand isi face de cap pe teren accidentat. Nu toti sunt facuti sa suporte si sa reziste la asa ceva, unor persoane nu le place iar altii nu stiu despre ce este vorba dar critica, acele persoane trebuie sa ramana la folosirea masinii pe asfalt. Un pasionat stie despre ce este vorba si la ce sa se astepte, deoarece are experienta in domeniu.

Pana in momentul de fata, am avut ocazia sa conduc in jur de 15 Samurai-uri, un Nissan Patrol din 1988 si Mitshubishi Pajero din 1989 si pot spune ca toate pot sa poarte cu mandrie numele de masini de teren. Versiunea de fabrica, dotata cu un set de cauciucuri pentru off-road se descurca de minune in conditii destul de extreme.

Ca sa nu o mai lungesc si sa trag linie, Suzuki Samurai reprezinta un autovehicul care satisface dorintele unui anumit grup de oameni, cei care cauta adrenalina si aventura, nu sunt pretentiosi si cunosc definitia unei masini de teren. Pentru restul s-au inventat sosele si SUV-urile cu dotari si asistente electronice care “rapesc” o parte din placerea de a conduce un automobil.

Asa ca dragii de voi care nu stiti cu ce se manaca off-road-ul/ nu va place, decat sa vorbiti prostii doar ca sa va aflati in treaba, mai bine va tineti gura si va vedeti de luxoasele voastre de masini,laudandu-va cu ce viteza astronomica ati prins .

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s