Prince of Persia The Forgotten Sands Review

De-a lungul anilor, printul din Persia a luptat si s-a aventurat pe micile ecrane ale PC-ului cu nenumarate titluri, din 1989 pana in prezent. Jocurile seriei care chiar merita mentionate sunt primul, cel din 1989, fara de care probabil nu ar fi existat un asemenea print si ultimele 5, incepand din 2003 cu The Sands of  Time, pana in 2010 cu The Forgotten Sands.

There’s always a beginning….

Actiunea celui mai nou joc al seriei, The Forgotten Sands, este plasata intre The Sands of Time si Warrior Within. Printului i se face dor de fratele sau ( Malik ), asa ca ii face o vizita si nimereste intr-un moment total nepotrivit, regatul fratelui este sub asediu. Fiind foarte aproape de a fi infrant, Malik nu sta mult pe ganduri si elibereaza armata regelui Solomon. Din pacate, armata eliberata nu este cea a regelui Solomon, ci una menita sa-l distruga. Acum soarta omeniri sta in mainile printului si a fratelui sau de a opri aceasta armata si de a nu transforma in nisip tot ceea ce ii sta in cale. Cam aceasta ar fi pe scurt intriga jocului. Spre deosebire de celelalte jocuri ale seriei, povestea este simpla.

Here we go again….

Printul este recunoscut pentru talentele sale acrobatice de a sari de pe un zid pe altul s.a.m.d. Ei bine in acest joc accentul a fost pus foarte mult pe aceste miscari. Majoritatea timpului petrecut in joc asta veti face, va veti catara si veti sari de colo colo pentru a ajunge la destinatie. Din fericire, controlul a fost foarte bine implementat si functioneaza aproape perfect daca sincronizati apasarea butoanelor potrivite de pe tastatura, nu veti intampina probleme folosind miscarile acrobatice. In plus au fost introduse si cateva elemente noi, de exemplu o putere cu ajutorul careia puteti ingheta apa pentru o anumita perioada de timp, astfel o apa curgatoare se transforma intr-un zid pe care puteti urca pentru a ajunge la locul dorit. De asemenea, exista posibilitatea de a regenera unele parti din ziduri, stalpi, etc tot pentru a ajunge unde trebuie. Pe langa miscarile acrobatice pe care trebuie sa le foloseasca printul, uneori mai trebuie sa treaca si de o serie de capcane la care sincronizarea inseamna totul si sa rezolve o serie de puzzle-uri. Puzzle-urile nu reprezinta o adevarata provocare in a fi rezolvate, dar sunt destule si sunt placute. Daca despre luptele cu posibilii adversari nu am pomenit, sunt si ele prezente, dar aici am fost putin dezamagit. In majoritatea cazurilor luptele au loc in genul 1 vs. 20 + , iar printul cand loveste odata cu sabia, ia cate 4-5 inamici. Practic, acestia nu prea au nici o sansa, luptele sunt destul de banale. Boss-fight-urile sunt cam toate la fel, nimic special, pur si simplu trebuie sa-l lovesti pana ramane fara viata.

Inamicii ucisi iti dau experienta cu ajutorul careia dobandesti noi puteri sau iti maresti healthbar-ul. Puterile sunt in numar de 4 si fiecare au 4 upgrade-uri care le fac mai puternice. Una din puteri ii da printului o armura pentru o anumita perioada de timp si devine imun la loviturile inamicilor.

Ca si in The Sands of  Time, abilitatea de a da timpul inapoi este prezenta si aici. Decorul si atmosfera fantasy, alaturi de posibilitatea de a da timpul inapoi ( + nisipurile ) mi-a facut sami aduc aminte de Sands of Time si am impresia ca acesta este o incercare de a readuce la viata seria, intrucat Sands of Time a fost cel mai bine primit de public dintre ultimele aparitii ale printului.

New engine, new image….

Ajutat de engine-ul grafic folosit si in Assassin’s Creed 2, The Forgotten Sands arata si se misca foarte bine. Optimizarea este excelenta si nu am intalnit caderi de cadre sau blocari. Totul este realizat ingrijit si nu am observat decat un singur bug grafic pe parcursul jocului. Personajele arata excelent si se foloseste lip-synch-ul. Design-ul regatului este foarte reusit, cel mai bine se observa la intalnirea unor puzzle-uri. Unele peisaje reusesc sa impresioneze si redau imaginea perfecta a unui univers fantasy.

Singurul lucru care este deranjant referitor la partea grafica este fata printului, pur si simplu este urat si parca mereu s-ar stramba. Probabil au vrut sa-l faca sa arate precum actorul Jake Gyllenhaal, care il interpreteaza pe print in filmul aparut recent, dar este un mare fail fata printului.

Chiar daca noutatile aduse sunt putine si nimic nu este revolutionar, The Forgotten Sands poate sta demn alaturi de celelalte jocuri ale seriei fara a o face de ras.

+ atmosfera

+ platforming antrenant