Sniper Ghost Warrior Review

Odata cu venirea verii a ajuns si un val de jocuri destul de serios si in mainile gamerilor. Unele jocuri au suferit amanari datorita marketingului, altele chiar in aceasta perioada aveau sa fie lansate. Sniper Ghost Warrior este unul din jocurile care a fost planuit sa fie lansat in aceasta perioada si nu a suferit amanari, a aterizat exact la momentul potrivit. Jocul este produs de City Interactive, care fie ca ati auzit de ei fie nu, va voi spune eu ca au la activ un repertoriu destul de gros pentru o perioada scurta de timp, dar asta nu este neaparat un lucru bun. Spun ca nu deoarece majoritatea sunt pline de buguri si nu exista in ele nimic care sa va faca sa le jucati. Din fericire, cei de la CI si-au invatat oarecum lectia si s-au pus pe mai multa munca pentru a face un joc de calitate.

There’s always a beginning….

Asadar, actiunea din Sniper Ghost Warrior are loc pe o insula fictiva din America de Sud , unde un anumit General Vasquez a eliminat regimul democratic si comanda dupa cum vrea muschiu lui. Ca de obicei, fortele americane trimit pe cineva sa se ocupe de situatie, iar pentru ca este o jungla foarte frumoasa si se pot evita complicatiile, un sniper pare ideal pentru a-l elimina pe general din peisaj. Ei bine lucrurile, ca de obicei merg prost si nu poate fi omorat asa usor.

Be a ghost

Dupa cum spune si titlul….. “sniper”, “ghost” si “warrior”, jocul se vrea a fi stealth, fara victime colaterale, fara soldati ucisi in plus, ei bine degeaba scrie mare Stealth caci nu prea este. De ce spun asta? Pai, in unele misiuni intr-adevar trebuie sa treci neobservat, bineinteles daca prinzi cate un inamic singur poti sa-l dobori fara probleme, dar in restul misiunilor poti fi o adevarata masina de ucis precum Rambo. Partea de stealth este cam superficial facuta, pai daca trebuie sa trec nedetectat, de ce imi da un sniper fara amortizor care daca trag odata pe o raza de 1 km ma aude orice fiinta vie? Problema in schimba nu e asta, asta s-ar fi intamplat in cazul fericit, in cazul de fata, poti omori un inamic care e in turnul bazei in care trebuie sa te infiltrezi cu ditamai sniperul fara amortizor si nimeni nu aude nimic. Dar, e un mare DAR aici, alteori, cand ti-e infiltratu’ mai drag, te trezesti ca te-a zarit un soldat curios, care nici macar nu poti sa-l observi datorita vegetatiei, chiar nu inteleg cum pot distinge inamicul camuflat in ditamai vegetatia, un super AI. Pe cat de super ar fi AI asta are si probleme, foarte mari, dar in acelasi timp acelasi AI dobitoc te poate nimeri de la 1 km cu o mitraliera in timp ce esti asezat pe burta iar tu cu sniperul nu prea……iar in alte situatii sta dupa cate un obiect si se uita la tine fara sa faca nimic.

Welcome to the jungle…

Jocul sta cel mai bine la capitolul grafica, jungla arata excelent, incepatorii ar fi tentati sa zica, ca arata mai bine ca si Crysis, nu va ambalati, mediul inconjurator nu este “interactiv”, adica frunzele nu se dau la o parte, copacii nu pot fi rupti. Intr-adevar, jungla pare “vie”, copacii se misca, iarba exista, soft-shadows la fel. Toate acestea realizate cu engine-ul grafic Chrome 4, aflat si in spatele lui Call of Juarez : Bound in Blood. Designul insulei trebuie sa recunosc ca este impresionant, la fel ca si level design-ul, unul reusit, varietate nu prea exista caci mai toata actiunea are loc pe insula, o statie petroliera si in oraselul de pe insula, dar datorita realizarii excelente nu deranjeaza. Ceea il trage in jos la capitolul grafica este faptul ca uneori oamenii tind sa arate ca de plastic si mai exista mici bug-uri, care nu influenteaza cu nimic gameplay-ul, dar totusi este enervant sa te vezi cu mainile in zid sau sa-ti vezi coechipierul ca tine mana pe langa arma ca si cand ar fi beat. De asemenea, lip-synch-ul lipseste.

Keep distance….

Principala arma a jocului este sniper-ul, bineinteles ca veti avea de a face cu mai multe tipuri. Pe langa sniper mai este pistolul si cutitul, iar unele misiuni veti avea ocazia sa le jucati din perspectiva altor personaje, membrii commando care au la dispozitie mitraliere. Sniper-ul are un comportament destul de real, astfel ca atunci cand lunetistul este calm, tinta sta destul de stabila, dar daca tocmai a alergat sau asupra lui trag inamicii, datorita adrenalinei nu mai este asa de usor de tintit prin luneta. De asemenea, daca inamicul este la distanta mare, datorita bataii vantului, acuratetea scade, astfel ca daca puneti mijlocul tintei pe capul lui, glontul s-ar putea sa-i ajunga prin piept sau sa nu il nimereasca in cazul mai nefericit.Exista si asa-numitul bullet-cam care urmareste glontul “castigator” in a face o victima nefericita, foarte asemanator cu cel intalnit in Sniper Elite, daca nu chiar identic. Mitralierele in schimb sunt un dezastru total, s-a incercat implementarea atmosferii din Call of Duty, dar a iesit un dezastru, mitrailerele nu au nici un fel de feeling, parca ar tine un lemn in mana si face cu el catre inamici, acuratete foarte scazuta.

Did you hear that?

Partea sonora a jocului este una care m-a impresionat, asta pentru ca toate jocurile lor dinainte aveau un voice acting de toata jena. Zgomotele taraitului si a fosnitului de frunze a fost bine pus la punct, alaturi de voci si de muzica ambientala.

City Interactive au invatat o lectie importanta cu acest joc, ca nu conteaza cantitatea, ci calitatea. Astfel, Ghost Warrior chiar daca nu este un joc revolutionar, reuseste sa ramana o amintire placuta datorita catorva elemente. Jocul arata binisor grafic, sunetul este chiar bun, povestea acceptabila, in afara de partea cu mitralierele, jocul decurge foarte frumos, dar ceea ce ii lipseste cu adevarat este feeling-ul si putina varietate.

+ jungla

+bullet-cam-ul

+sniper-ul