Blur Review

Fasten your seatbelts

Ultimii ani au fost saracaciosi in domeniul jocurilor cu masini, dar in acest an pana in momentul de fata si-au facut aparitia 2 jocuri care merita atentie : Split Second si Blur. Daca de primul am vorbit deja ( este un review prezent pe blog ) acum este randul celui de-al doilea. Blur este un joc de curse arcade produs de Bizarre Creations cunoscuti pentru seria de jocuri Project Gotham Racing, care nu au vazut lumina zilei si pe PC.

Let’s get to the top!

Modul Career din Blur este impartit in 9 episoade, fiecare avand cate 7 curse: 6 curse “normale” si una boss-fight. Cursele “normale” sunt si ele de mai multe feluri : clasicul Race, Destruction sau Checkpoint. Ceea ce se intalneste in toate cele 3 tipuri de curse sunt asa-zisele puteri care sunt amplasate in anumite locuri, cu ajutorul carora puteti obtine un loc mai bun pe podium. Este ceva asemanator ca si in filmul Death Race. Aceste puteri, daca le pot spune asa, sunt si ele de mai multe categorii, de exemplu pentru aparare sau atac, dar in unele cazuri si puterile ofensive  pot fi folosite pentru aparare. Daca nu am explicat destul de clar, filmuletul cu gameplay de la finalul articolului va va lamuri. Pentru a avea acces la evenimentul special One-on-one, adica boss-fightul trebuie sa indepliniti un anumit numar de obiective pe parcursul a celor 6 curse, sa dovediti ca sunteti demn de o confruntare cu liderul episodului. Aceasta confruntare consta in a-i distruge masina  folosind power-ups-urile inainte de terminarea cursei.

Previously on Blur….

Masinile sunt destule si pentru toate gusturile. Sunt impartite in 4 clase :A,B,C,D, evident, in clasa A se gasesc cele mai rapide si exotice. Fiecare masina merge in stilul propriu si nu sunt 2 masini care sa aibe comportament identic. Pentru a va face mai curiosi, printre masini se gasesc : Ford Focus RS, Audi TT, Audi R8, BMW M3, Chevrolet Corvette, Land Rover Defender, BMW X5, Volkswagen Scirocco sau Koenigsegg.

O relaxare binevenita

Gradul de dificultate poate fi ajustat si nu veti intampina mari dificultati in a-l duce la capat. Ceea ce este putin deranjant totusi este lipsa modului de joc Quick Race sau Single Race. Daca vrei sa mai joci jocul dupa ce l-ai terminat va trebui sa o faci tot in Career sau in Multiplayer Splitscreen, LAN sau pe Internet.

Sunetul motoarelor difera de la o masina la alta, muzica ambientala desi e prezenta si reuseste sa ofere o atmosfera de competitie, devine repetitiva si i se putea acorda mai multa atentie.

Grafic jocul nu reprezinta o capodopera, masinile arata foarte bine, dar mediul inconjurator lasa de dorit. Cu toate acestea nu este un joc urat, arata peste nivelul mediu si datorita vitezei cu care se desfasoara actiunea nu prea ai timp sa desfaci firul in patru la cum arata mediul inconjurator, care cateodata chiar datorita simplitatii ti se pare frumos.

In linii mari , Blur este un joc reusit, cu mici minusuri care sunt acoperite de numarul mare de masini, atmosfera si originalitatea stilului de joc.