Singularity Review

In momentul in care am vazut primul trailer al acestui joc deja m-a coplesit un sentiment de nerabdare de a-l juca, cunoscandu-i pe cei de la Raven Software pentru treaba facuta in jocuri precum Soldier of Fortune, Quake 4, Wolfenstein sau X-Men Origins : Wolverine.

Singularity prezinta povestea unei insule aproape de Rusia, unde rusii au descoperit un nou element din tabelul lui Mendeelev,E99, in anul 1951 in timp ca cautau uraniu. Americanii detineau puterea suprema asupra armelor nucleare, iar acest element nou descoperit era de o putere fara precedent si putea inclina balanta in favoarea rusilor pentru a castiga razboiul mondial. Pe cat era de benefic acest element, pe atat de toxic, astfel ca in anul 1955 ceva a mers prost si toti cei care se aflau pe insula au murit, iar zona a fost abandonata. In 2010, un satelit american detecteaza mari radiatii in zona insulei si, evident, trimit o echipa sa verifice despre ce este vorba. Inceputul jocului nu pare foarte promitator si un pic de nivel mediocru. Din echipa trimisa pe insula face parte si eroul principal (Renko), iar aterizarea nu se face asa cum era de asteptat , simplu si usor ci cu unele complicatii datorita unui EMP.Dupa aterizare, ordinele sunt retrase si echipa to-the-resque este trimisa sa va recupereze.Logic si indubitabil ca lucrurile nu puteau sa mearga frumos si in loc sa apara elicopterul care sa va recupereze, apare altul dornic sa va omoare. Are loc o mica infruntare ca apoi rapid si fara prea multe intrebari va treziti alaturi de o femeie ( Kathryn ) care va spune ca trebuie sa recuperati TMD (time manipulation device ) si sa va intoarceti inapoi in timp pentru a-l salva pe un anumit doctor. Soldatelul nostru nu sta prea mult pe ganduri si trece la fapte, merge in timp, salveaza, se intoarce. Din fericire pentru noi jucatorii, aici este doar inceputul jocului. Proiectul la care se lucra pe insula se numeste Singularity,iar misiunea TA este sa impiedici ca tehnologia sa ajunga in mainile cui nu trebuie, mai exact calatoreste in trecut, inapoi in prezent si aduna tot ce ai nevoie pentru a opri toata nebunia. Povestea devine interesanta dupa prima jumatate de ora si merita urmarita, de aceea nu o spoilaresc si mai mult.

Elementul care il face pe Singularity sa fie un shooter diferit fata de altele de pe piata este TMD-ul de care am vorbit mai devreme,. Cu ajutorul acestuia, care vine montat frumos ca un accesoriu specific masculin pe mana stanga, puteti distruge sau repara obiecte, precum si imbatrani inamicii. Cu cat avansati mai mult in joc, primiti diferite upgrade-uri pentru TMD, de exemplu abilitatea de a ridica obiecte si a le arunca in oponenti, sau de a le fura scuturile. Jocul este in asa fel gandit incat fara utilizarea acestui device nu puteti avansa. Pe langa acest device, exista si clasicele arme, care nu sunt foarte multe la numar, dar eficiente , care la randul lor pot fi upgradate in locuri speciale si cu echipamentul special care se gaseste prin nivel, foarte asemanator cu Dead Space. Exista totusi si cateva arme noi, care se gasesc rar si cu munitie limitata.

Deliciul jocului ramane insa TMD-ul, care ofera un mare avanaj in fata oricarui inamic, dar acesta nu poate fi folosit la infinit, are nevoie de  E99 pentru a se reincarca sau se poate regenera automat, dar dureaza destul de mult timp.

Jocul nu tine mult, in jur de 6 ore, dar in alea 6 ore nu veti regreta nici un moment ca l-ati jucat. Atmosfera mi-a adus aminte pe alocuri de Bioshock, o atmosfera intunecata si creepy, foarte potrivita pentru joc. Sunetul este excelent, de la zgomotele ambientale pana la vocile personajelor.Muzica folosita accentueaza starea de neliniste generala a jocului. Level designul ma face sa ma gandesc din nou la Bioshock, atentia la detalii este incredibila, peisajele apocaliptice te lasa fara cuvinte.Imaginati-va un loc in deriva cu cladiri abandonate si cadavre despicate,iar in fundal un turn din varful caruia o raza vulcanica se uneste cu cerul si creaza un nor intunecat plin cu fulgere care prevesteste sfarsitul lumii. Rar m-am mai intalnit cu un joc atat de atmosferic precum acesta, simti ca iei parte in mijlocul actiunii. Unele zone unde radiatiile sunt foarte mari au ramas blocate undeva intre prezent si trecut, in altele apar flashback-uri cu ceea ce s-a intamplat, pe pereti sau pe table se gasesc mici detalii care iti ridica semne de intrebare daca ceea ce faci este bine sau nu.

Luptele cu bosii desi sunt doar doua la numar sunt bine gandite. Exista si cateva puzzle-uri mici prin joc, care va impiedica sa mergeti inainte la fel de usor ca pana in momentul de fata.

Inamicii sunt atat oameni cat si aratari provenite datorita radiatiilor. Acestia din urma au si anumite abilitati, de exemplu pot devenii invisibili si sa se teleporteze pe distante scurte, altii nu vad si se ghideaza dupa zgomote pentru a va ataca. Oamenii sunt cel mai simplu de infruntat.

Cu o atmosfera foarte reusita, cu luptele cu bosi ingenioase, poveste care chiar daca pare fusarita la inceput nu este, un level design si peisaje de te lasa fara cuvinte, Singularity poate sta alaturi de Battlefield Bad Company 2 si Metro 2033, adica cele mai bune shootere ale anului 2010.

+ atmosfera

+ TMD-ul

+ povestea