Split Second Alternative Review

Prin anul 2008 Black Rock Studios a lansat un joc arcade racing cu ATV-uri extrem de distractiv si relaxant pentru PC cat si pentru console, numit PURE. Cu niste peisaje superbe, un mod de joc inovator si posibilitatea de a-ti construi de la 0 ATV-ul a atras o multime de fani.

Astfel…urmatorul joc al celor de la Black Rock este tot un joc arcade racing , dar cu masini si care din nou reimprospateaza genul. Nu mai dau detaliile care le-a dat deja amicul meu Rauros, asa ca ma axez pe ceea ce el nu a specificat. La prima vedere jocul pare unul superb, din pacate , cateva mici neajunsuri nu-i permit sa fie chiar jocul superb la care ne asteptam cu totii. Dar inainte de a-i cauta nod in papura, sa-l vorbim de bine. Dupa cum spuneam, jocul nu este unul de curse clasic, ci unul inedit si nemaintalnit, foarte distractiv si relaxant pe deoparte. Grafica isi arata adevarata valoare cand au loc exploziile de pe traseu. Masinile sunt destule si nu sunt doua care sa mearga la fel, fiecare are stilul ei. Exista modul split screen care reprezinta cireasa de pe tort daca detii un monitor de 24 de inch si un controller sau doua tastaturi ca sa joci cu un amic. HUD-ul a fost implementat intr-un mod nou asa ca nu va asteptati sa va uitati prin colturile ecranului ca sa vedeti pe ce loc sunteti, caci el este implementat pe bumper-ul masinii.Cam atat mai pot adauga de bine la ceea ce a spus deja Rauros.

Ca orice joc care se doreste sa fie maret si fiind in development o perioada destul de lunga, in jur de 2 ani, e normal sa aibe si cateva bug-uri si mici neajunsuri pe care producatorii le-au omis. Pentru inceput pot accentua ceea ce a spus colegul meu si anume ca nu de putine ori se va intampla sa va vina sa spargeti ceva de nervi ca ati fost depasiti pe ultima suta de metrii sau de faptul ca adversarii nu folosesc puterile decat pentru a va elimina pe voi din concurs iar pe restul nu. In plus, am cautat peste tot sa pot seta dificultatea si nu am gasit aceasta optiune, este unul din putinele jocuri cu masini la care odata ajuns pe locul intai nu poti sta linistiti ca nu vei ajunge inapoi pe ultimul in doar 10 secunde, intr-un fel este bine ca e challenging cum ar spune tovarasii englezi, dar totusi, este exagerat pe alocuri. Fiecare masina are specificatiile ei, se tine cont de 4 aspecte : SPEED , ACCELLERATION, DRIFT si STRENGTH. Partea cu STRENGTH mi se pare ca nu este chiar bine implementata si de aceea multi cred ca este un bug…altfel cum ar fi  posibil ca la viteza mare te izbesti de un parapet si masina nu are nimic si altadata numai il atingi si masina se face praf pulbere? Pai raspunsul este relativ simplu…pe parcursul cursei acele ciocniri de parapeti defecteaza masina, si nu numai ele ci si asa-zisele evadari din capcanele puse de concurenti, iar masina la un moment dat cedeaza, aici apare problema, trebuia implementat un health bar care sa avertizeze jucatorul ca masina este destul de avariata si la urmatoarea atingere de parapet va fi distrusa si va fi resetat. Pe coloana sonora se putea accentua pentru a creste tensiunea din timpul curselor, puteau angaja un compozitor precum Hans Zimmer si muzica ambientala avea cu totul alt efect, ea este prezenta dar fara sa se faca observata si este destul de repetitiva, chiar ma mir dupa ce la PURE a fost o coloana sonora de exceptie aici sa fie doar una de nivel mediu. In privinta optimizarii cred ca se mai putea lucra, sunt probleme la trecerea de la detalii HIGH la VERY HIGH , multi s-au plans ca pe HIGH jocul ruleaza perfect FULL HD, iar pe VERY HIGH undeva la maxim 15 cadre pe secunda, mi se pare o diferenta destul de mare.

Ca o concluzie , pentru mine jocul este de nota 8, ar fi putut fi un joc superb de 10+, dar micile neajunsuri il opresc. Daca sunteti un fan al jocurilor cu masini, nu ezitati sa-l incercati , exploziile si modurile inedite de joc va vor face sa uitati de o parte din neajunsuri. Jocul poate fi foarte distractiv dar si foarte enervant pe alocuri. Pana la urma, criticii finali sunteti voi cei care il jucati.

P.S. Modul in care se termina cu un scris mare TO BE CONTINUED…. m-a facut sa schitez un zambet senin si sa sper ca producatorii vor invata din greselile care l-au facut cu acesta si ne vor oferi un Split Second 2 si mai exploziv si mai putin enervant.