Prince of Persia The Sands of Time Movie Review

A devenit deja o obisnuinta ca dupa un joc sau o serie de jocuri de succes sa se faca rapid si macar un film, daca nu mai multe. Din pacate, pana acum nu a iesit la iveala nici un film facut dupa joc care sa fie bun, nu grozav. Fiind un fan al jocurilor pe PC, am jucat si Prince of Persia…recent s-a lansat jocul cu numarul 5 al seriei, de fapt asta a fost si intentia de marketing…sa lanseze filmul si jocul in aceasi perioada. Mi-au placut jocurile, dar nu am reusit sa duc la final decat unul din cele 5. Acum sa revenim la film…dar totusi mai trebuie mentionat ceva inainte de a trece la film, primele 3 jocuri alcatuiesc o trilogie care au legatura intre ele, al 4 lea prezinta un print nou nout, iar al5 lea are actiunea plasata intre primul si al 2 lea. Si acum filmul, care chiar daca urmareste dupa cum era si logic actiunea primului joc, imprumuta si o parte din elementele jocurilor cu numarul 2 si 3, astfel povestea a fost modificata putin pe ici pe colo, dar scenariul ramane scris de acelasi Jordan Mechner, creatorul printului din Persia. Astfel, filmul nu a dus lipsa de imaginatie si a avut un scenariu placut plin de aventuri. Producatorul filmului este nimeni altul decat Jery Bruckheimer, daca numele acesta nu inseamna nimic pentru voi, va informez ca el a produs si trilogia Piratii din Caraibe, probabil de aici si o oarecare asemanare intre PoP ( Prince of Persia ) si PotC (Pirates of the Carribean). Avand in vedere producatorul, filmul nu a dus lipsa de buget, care a fost in jurul a 200 milionane de $. Efectele speciale sunt de calitate maxima, este un film care merita vazut la cinema sau Blu Ray pentru a-l admira la adevarata valoare. Jake Gyllenhaal il interpreteaza pe Dastan, printul Persiei si reuseste cu brio sa creeze un print unic, curajos si comic, indragostit si intelept. Una dintre cele mai frumoase femei dupa parerea mea, Gemma Arterton o interpreteaza pe printesa Tamina. In alte roluri mai merita mentionati Ben Kingsley si Alfred Molina.

Pentru cei ce se asteapta ca filmul sa fie in genul lui Apocalypto sau sa zicem chiar Lord of the Rings, le spun din start ca filmul nu este tratat in aceasi maniera, adica intr-un registru mai serios. Nu este un film de OSCAR, ci este exact ce trebuie sa fie un film care mergi sa-l vezi la cinema, sa-ti trezeasca un sentiment placut, sa te relaxeze si sa reuseasca sa te acapareze in lumea lui fantasy.

Fanii jocurilor PoP nu vor fi dezamagiti deloc, iar cei care nu au jucat nici unul din jocurile seriei, nu-i nici o problema, nu trebuie jucate ca sa intelegeti filmele.

Coloana sonora, efectele speciale de calitate, alegerea actorilor si cel mai important, scenariul au reusit sa aduca la viata un film placut, care pe alocuri pare previzibil, dar nu este in totalitate.

Unul din putinele filme facute dupa jocuri care merita vazut, mai ales ca este primul dintr-o serie de 7, personal, abia astept urmatorul film.

Nota 8.5

P.S. Cei carora nu le-a placut filmul sau alte filme in genul acestuia nu stiu ce este acela un film facut ca sa relaxeze si sa binedispuna.