Command & Conquer Tiberian Twilight Review?

Sau cum sa ruinezi o serie celebra….

Command & Conquer reprezinta o serie de jocuri de strategie ( si nu numai, a fost si un shooter Renegade ) care cu fiecare joc nou introdus in serie nu a dezamagit fanii. Seria a luat nastere in studioul Westwood care a fost cumparat de giganticul Electronic Arts a.k.a. EA Games. Sa revenim la jocul prezent care sincer nici nu stiu daca merita un review. Este jocul ce incheie  Universul Tiberium in care este implicat Kane (personajul negativ) in cel mai rusinos mod posibil. Inca din primul minut petrecut nu in joc…ci in meniu mi-a cam atras atentia ca am de-a face cu un joc simplu. Sincer nici nu am avut rabdare sa-i ascult povestea, am vrut sa trec direct la joc sa vad ce e de capul lui….. Am avut rabdarea ca sa zic asa ca sa joc primele 6 misiuni si am ramas profund dezamagit……parca ar fi un joc facut de copii de clasa a 2-a…poate si ei l-ar fi facut mai bine. Ca sa despic firul in 4 si sa fiu mai darnic cu detaliile treaba sta cam asa: la inceputul fiecarei misiuni ai de ales intre 3 tipuri de “nave-mame” care fiecare e specializata pe un anumit domeniu : defensive, offensive si support. Bun… odata selectata aceasta nava, ea este cea care iti furnizeaza unitatile, fiecare avand tipul specific, nu trebuie adunate resurse, nu trebuie facut nimic decat pur si simplu un click pe tipul dorit si pam-pam el este creat in cateva secunde. Dar totusi exista o limita de unitati care pot fi create, un numar destul de mic. Creezi unitatile, mergi indeplinesti obiectivul si e gata misiunea. UNDE E TACTICA? UNDE E ORICE URMA DE STRATEGIE? Ca se poate alege intre cele 3 tipuri de nave? E egal cu 0….ca primesti experienta in timpul misiunilor si iti deblocheaza noi unitati? Este un joc pur si simplu prea simplu, la mintea cocosului ca sa zic asa. Pur si simplu nu creaza nici un fel de atmosfera de sci-fi si razboi. Aici intervine coloana sonora si voice actingul care sunt dezamagitoare, muzica ambientala parca e din desene cu pokemoni..vocile si jocul actoricesc fara inspiratie…adica la comandant ii moare sotia si ii spui un simplu ” I’m sorry” fara ca fata sa aibe urme de expresivitate cat de grava e situatia. Din punct de vedere grafic jocul este sub standardele lui 2010, engine-ul grafic folosit a luat nastere in 2003 si a fost folosit la multe jocuri scoase de EA ( Generals, Battle for Middle-Earth 1 &2, etc.) si a fost treptat imbunatatit,dar ca orice engine grafic este deja prea batran ca sa mai “accepte” tehnologii noi asa ca nu suporta nici directX 10 si evident nici 11. Designul unitatilor lasa mult de dorit, intr-adevar unele efecte arata bine dar per total jocul are o grafica sub decenta.

Avand in vedere studioul in care a fost facut jocul si potentialul universului, jocului asta nu-i pot da nota mai mare de 4, daca ar fi fost facut de o echipa noua de care nu ar fi auzit nimeni pana acuma si fara experienta i-as fi dat un 6. Poate sunt eu prea rau cu jocul acesta.