Posted on

Suzuki Samurai

Pana acum 2 ani acest nume si model de masina nu insemna nimic pentru mine, dar de atunci lucrurile s-au schimbat. Cum spuneam, acum 2 ani tata a fost in Germania si a adus o asemenea masina, mai bine zis jeep. Prima oara cand l-am vazut am strambat din nas si am inceput sa rad cand mi-a zis tata ca asta e o masina de teren adevarata……ziceam in gandu meu ” Ce naiba poate face cutia asta de conserve pe teren accidentat?”. In urmatoarele luni raspunsu la intrebare l-am primit, deoarece tata cumpara Suzuki Samurai din Germania, le aducea in tara, le prepara si apoi le vindea, dar cu cateva dintre ele am avut sansa sa mergem off-road si mi-am facut o parere…care este……extrem de buna. Pana in momentul de fata cred ca tata a detinut cam 30 si ceva de astfel de Suzuki-uri pe care le-a vandut in diferite colturi ale Romaniei. Chiar daca la prima vedere pare o “coaja” de masina si o cutie de  chibrite pe roti, ea este total opusa. Am fost pe dealuri, prin cimitire, prin vai, prin rauri, iarna, vara, toamna, prin ploi, prin mocirle..practic peste tot pe unde incapea si nu am ramas aproape deloc impotmoliti, este pur si simplu una dintre cele mai bune masini de teren, iar daca vorbele mele nu sunt convingatoare este suficient un simplu search pe youtube si veti vedea despre ce vorbesc. Bineinteles ca nu este suficient doar un jeep, el are nevoie si de cauciucuri bune pentru a face fata conditiilor, degeaba este masina super daca, cauciucurile sunt uzate sau pentru sosea, sunt necesare niste anvelope pentru off-road precum fimex.

Ceea ce este de apreciat la Samurai este faptul ca dimensiunile ii permit sa se strecoare usor prin multe locuri, este usor de condus si robust, se pot face modificari usor, garda la sol se poate mari substantial, undeva pe la 8 cm fiind limita, altfel exista riscul de a se rasturna. De asemenea nu dispune de multe parti electronice care sa se strice la contactul cu apa,iar piesele se gasesc relativ usor.

Din punct de vedere al dezavantajelor as sublinia motorul care chiar daca face fata cu brio pe teren accidentat, pe sosea nu se dovedeste a fi suficient de puternic si faptul ca tabla este slaba la aripi, acolo fiind locul in care incepe sa rugineasca prima oara.

Fie ca doriti o masina de teren pentru vanatoare, pentru competitie, pentru o iesire prin padure intr-un weekend sau mai stiu eu ce unde un automobil nu face fata, am doua cuvinte pentru voi…..SUZUKI SAMURAI !

Leave a Reply

